Wednesday, June 2

Home » » Musim Nasi Minyak @ Walimatul Urus ..

Musim Nasi Minyak @ Walimatul Urus ..

Erm..cuti sekolah start minggu depan but menjak last 2 weeks lagik aku dah dapat jemputan ke Majlis Walimatul Urus ni.. Mcm2 tempat, mcm2 org n segala mak nenek jenis card yg leh kita tgk..biru, ijo, putih, pepel..eh mcm2 kaler la ada..
Bila date jemputan tu serentak, dah fening nak g jemputan yang mana 1 kan..nklu diikutkan, setiap weekend aku ada jemputan. Sedara sepusat x masuk lagik tu..yg 'jemput mulut' pun sekian bnyknya..so, klu mana jemputan yg x sempat aku hadir tu, harap mahap ajelah yek..Kekadang kena berbahagi..separuh family kena ke jemputan sana, separuh lagi family kena wakil ke jemputan yang belah sini plak..baru la adil n saksama gitu..x de la orang terasa hati kan?


Time aku dulu, huh...besa2 je cardnya..skrg ni..ewah..ewah..ewah.. ni yang buat mak rasa mcm nak kawin balik nih!! hu..hu..hu..yang penting...card kawin mak tetap kaler fink gitu!!
Best kan...dah le musim ujan skrg ni ( kat tmpt aku ler..) baru kawin plak..hikss..
 

Teringat plak ada 1 kenduri aku g ari tu kat Johor. Seumur idup aku, 1st time aku tgk show kuda kepang a live lagik...mak haiiii...Abis tertonggeng2 aku anak beranak lari dari kuda kepang yang naik minyak tu! Menakutkan sungguh bila diorang dah khayal tu kan...pastu plak, makan bunga la..kejar org pakai baju merah la..eeeiii..
Pengajaran yang aku dapat dr jemputan tu is, klu nak g kenduri kawin kat johor, risik2 la dulu tuan umah tu ada buat show kuda kepang ke x..klu ada, hindarkan diri dr memakai baju kaler me'ah ye..but, klu berani, cubalah...( ai takut nyah..)

Sape yang menjemput tu, terima kasih di atas ingatan dan semoga panjang umur & berkekalanlah hendaknya..

2 Nak Cakap Jugak??:

flicka said...

bestnyer!!!! mesti dapur tak berasap untuk 2 minggu ni. hari hari makan free nasi minyak....

Lagenda said...

ai x suker makan nasik minyak pon..hadir jemputan atas dasar menghormati tuan umah je

Followers